söndag 4 juli 2010

Almedalsveckan, ett häftigt evenemang!

Idag påbörjades årets upplaga av Almedalsveckan och det tycks fortsätta växa för varje år och är i år större än tidigare. Förvisso är det valår i år, vilket förklarar till viss del att det är stort, men i jämförelse med förra valåret har det växt en hel del.

Själv märker jag av det då en stor del av min bekantskapskrets reser dit. De flesta i någon form av uppdrag eller representation, men någon enstaka för att det är kul. Och jag som precis inlett min semester blev direkt sugen på att dra dit. Så efter lite rundringningar fick jag till slut tag i boende (vilket inte är det lättaste) och ska således dit några dagar.

Hade någon för några år sen frågat om jag ville offra lite av min semester för att åka till politikerveckan i Visby, hade jag nog bara skrattat. Men då jag på senare tid blivit alltmer intresserad av och engagerad i politiska frågor, så märkte jag att det snarare kändes lite tråkigt att inte vara där. Jag anländer på tisdag kväll och stannar till lördag.

I efterhand kommer nog många säga att "alla var där". Känns bra att jag kan känna mig inkluderad i dessa "alla".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar