torsdag 17 september 2009

Mitt liv som bloggare

Så. Då har även jag skapat en blogg. Eller ja, det är inte den första blogg jag skapat men det är den första jag skapat i syfte att skriva av mina tankar i som privatperson.

Jag har nämligen haft några bloggar under min studietid, där vi skulle dokumentera arbetets gång inom vissa kurser. Sen tog jag även initiativ till en blogg för styrelsen i studentkåren där jag var aktiv under studietiden.

Det hänger nog faktiskt ihop med det faktum att jag inte längre studerar och är kåraktiv, som jag nu tar steget till att börja blogga så här. För det var under min tid vid högskolan som jag utvecklade min förmåga att ifrågasätta saker och därmed ha åsikter om alltfler saker. Som kåraktiv växte mitt politiska intresse, och det expanderade även utanför området studentpolitik. Så nu när jag är en vanlig knegare och inte får utlopp för alla mina åsikter och tankar i skolan eller inom en studentkår, har jag för avsikt att ventilera här. För är det något jag märkt av den senaste tiden, så är det att jag reagerar på väldigt mycket som sker i samhället och politiken och jag vill kunna ge min syn på saker någonstans.

Den här bloggen kommer alltså att bygga på mina åsikter kring politik, samhälle, mänskligt beteende och annat som fascinerar mig. Det kommer inte vara en offentlig dagbok som väldigt många tycks använda sina bloggar till. Så ni kommer inte få några lika personliga inlägg som det här i framtiden, och definitivt inga som handlar om "min dag" eller motsvarande. Och det är till stor del på grund av såna bloggar som jag själv aldrig hade tänkt skapa någon. Men - ingen är perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar