onsdag 27 januari 2010

iMore

Apples grundare Steve Jobs har kommit med ytterligare en produkt som i princip liknar de som redan finns, men som är lite annorlunda. Nu kommer nämligen den "revolutionerande" produkten iPad!

Vad är då iPad? Jo, enligt Jobs själv är den både "magisk" och "revolutionär". Men egentligen är det bara en blandning av en bärbar dator och en iPod. Den ser nämligen ut som en förvuxen iPod, och ska kunna användas för se på film, lyssna på musik och surfa på internet med. Det som är det "revolutionerande" är att den även ska vara smidig att läsa digitala böcker med.

Denna produkt, som dessutom ska vara väldigt billig, beräknas kosta från ca 500 dollar (för den billigaste versionen). Detta är väl förvisso relativt billigt för att vara en Apple-produkt, men knappast prisvärt för att bara kunna läsa digitala böcker på. Övriga funktioner har nämligen de flesta personer redan i andra produkter.

Jag skulle vilja äga en Mac-dator istället för min PC, men priset har hittills hållit mig borta. Dessutom kan jag ibland ångra att jag bundit upp mig på en annan telefon och abonnemang, istället för att införskaffa en iPhone (även om jag ärligt talat klarar mig alldeles utmärkt utan). Men just produkten iPad känner jag inte det minsta lilla intresse för.

Har Jobs och Apple lite svårt att komma på nya iDéer efter lanseringen av iPhone, eller är det kanske så att vi konsumenter nu förväntar oss lite mer av dem? Oavsett vilket känns iPad lika spännande som min minidisc-spelare (som jag dumt nog köpte när det begav sig)...

I väntan på att Apple ska lansera något riktigt spännande igen, kan ni kolla in denna underbara satir på YouTube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar