onsdag 17 februari 2010

Kärlek är alltid vackert!

Två människor som älskar varandra, är något vackert. Sen spelar det inte den minsta roll vilket kön dessa två människor har. Åtminstone inte i mina ögon, och tack och lov inte i allt fler människors ögon numera.

Nu har historia skrivits i Sverige, då homosexuella par fått vigas i kyrkan. Dessvärre finns det fortfarande en del som tycker att detta på något sätt strider mot den kristna tron. Men jag skulle inte vilja leva i ett samhälle som till punkt och pricka följde vad som anses vara "den kristna tron". Alla måste få göra sin definition av en tro. Därför är det inte mer än rätt att de som är homosexuella och kristna, ska få vigas på samma sätt som heterosexuella kristna.

Jag var idag på en förhandspremiär av filmen I love you Phillip Morris. Den lyckas på ett underhållande och samtidigt dramatiskt sätt beskriva en kärleksrelation mellan två män. Även om den till största del är en komedi med Jim Carrey i huvudrollen, så hade åtminstone jag svårt att inte beröras av den kärleksberättelse som låg till grund för filmen. Jag rekommenderar den starkt då den lyckas påvisa att kärlek är precis lika underbart och emellanåt hjärtskärande oavsett könen på de som är kära i varann.

Även om jag själv definierar mig som heterosexuell, förstår jag inte hur en del människor tycks ta på sig rätten att döma personer som väljer att leva som bi- eller homosexuella. Har en person bara turen att träffa någon att älska, och som älskar en tillbaka, så är det vackert. För kärlek är alltid vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar