onsdag 5 maj 2010

Filmnörden kryper fram...

Normalt sett försöker jag undvika att skriva blogginlägg som har så mycket med mitt privatliv eller personliga intressen att göra. Men som den filmnörd jag är, kan jag inte direkt undvika att kommentera en stor nyhet. För som om det inte vore nog med att min favoritregissör David Fincher ska regissera den amerikanska versionen av Millenium-trilogin, så är det nu klart att filmerna kommer att spelas in i Stockholm!

Jag måste erkänna att jag ännu inte sett de svenska versionerna av filmerna, men nu blir jag nästan lite tvungen känner jag. För när de amerikanska väl är klara, blir det givet att jag kommer se dem. Fincher gör fantastiskt bra filmer, och övriga namn som hittills nämnts i samband med projektet gör det hela mer spännande. Även om jag rent generellt är trött på att Hollywood just nu inte verkar göra annat än uppföljare och remakes, så har jag tillit till att Fincher gör något bra av det här.

Dessutom känns det extra häftigt att jag bor i Stockholm. Att kunna besöka eventuella inspelningsplatser, eller ännu hellre få jobba på något sätt i samband med filmerna, gör att jag börjar tro att det fanns en mening med att jag valt att bo kvar i huvudstaden.

Det blir ett kort blogginlägg denna gång, eftersom jag egentligen inte har så mycket att kritisera denna gång. Det här är nämligen endast en kul nyhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar