lördag 19 juni 2010

Vågar vägra Victoria...

Idag är det kungligt bröllop, det har nog inte lyckats undgå någon, och jag bor dessutom i huvudstaden. Men jag kommer inte ta del av det på något sett, varken på plats eller via tv.

Jag har varit inne på det tidigare i bloggen och har inga problem att upprepa det - jag är republikan. För mig är det ett grundläggande problem att vi i en modern demokrati fortfarande har några människor som får ett ämbete efter arv. Dessutom är det vi skattebetalare som inte bara bekostar det hela, utan det kostar dessutom en hel del extra för att genomföra detta bröllop. För apanaget är ju "bara" runt 125 miljoner och det räcker tydligen inte...

Det här blogginlägget blir den enda uppmärksamhet jag riktar mot dagens bröllop. Senare idag ska jag ta ett par öl och lyssna på musik i goda vänners lag. Varken för att "fira" bröllopet eller protestera mot det. Utan för att det är en lördag i juni med bra väder. Det tycker jag är värt att fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar