onsdag 11 november 2009

"Kvacksalvare" till jul...

Nu ska Anna Anka invadera julafton. Anders Knave, tv 3:s programdirektör, tycks ha fått hybris när han kläcker ur sig:

Vi ska rycka fjädrarna av Kalle Anka.

Det kommer säkert finnas en del som kollar på det. Men jag funderar över vilka människor det är. Jag hoppas nämligen innerligt att inga vettiga personer väljer bort något som är lika mycket tradition till jul, som att presenter delas ut av en man i vitt skägg och röd luva. Julen är för mig en högtid då familjer har en möjlighet att umgås, och förhoppningsvis är det fler familjer som myser framför Kalle än Anna då det blir dags att kolla på lite Anka.

Apropå Anna Anka så har hon redan förstört en annan klassiker för mig. För alla som sett filmen "Dum & Dummare", så minns ni kanske slutscenen där en buss med bikinimodeller stannar vid killarna filmen handlar om. En av tjejerna pratar svenska, och nyligen fick jag reda på att detta är just Anna Anka! Bevis går givetvis att finna på YouTube.

Jag kommer nog inte längre tycka det är lika häftigt att en av tjejerna i "Dum & Dummare" pratar svenska. Och när det gäller att kolla på TV kl 15 på julafton, kommer åtminstone jag se till att det blir Kalle Anka och hans vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar